Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

БЯСПЕЧНАЕ ЛЕТА - 2023

Дата: 7 июня 2019 в 21:27, Обновлено 8 июня 2023 в 08:07

 ЛЕТНІ АЗДАРАЎЛЕНЧЫ ПЕРЫЯД  2023

    Кожны час года па-свойму выдатны, але лета мае перавагу, яно ўсімі любіма, а асабліва дзецьмі. І кожнае дзіця з нецярпеннем чакае, калі ж наступіць гэты выдатны час. Бо летам можна ўдосталь нагуляцца, пабегаць, адужэць, падрасці, даведацца новае.

<caption>
  1. Стварыць ўмовы, якія забяспечваюць ахову жыцця і здароўя дзяцей, папярэджанне захворванняў і траўматызму.
  2. Рэалізаваць сістэму мерапрыемстваў, накіраваных на аздараўленне і фізічнае развіццё дзяцей, іх маральнае выхаванне, развіццё дапытлівасці, і пазнавальнай актыўнасці, фарміраванне культурна-гігіенічных і працоўных навыкаў.
  3. Ажыццявіць педагагічнае і санітарны асвета бацькоў па пытаннях выхавання і аздараўлення дзяцей у летні перыяд.

Арганізацыя адукацыйнага працэса ва ўстанове дашкольнай адукацыі летам

З першага чэрвеня ўстанова дашкольнай адукацыі пераходзіць на працу ва ўмовах летняга рэжыму. У адпаведнасці з Кодаксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі працягласць летняга аздараўленчага перыяду (летніх канiкул) у ўстанове дашкольнай адукацыі складае 90 дзён.
   Поспех летняй аздараўленчай работы з дашкольнікамі шмат у чым вызначаецца тым, наколькі граматна і сваечасова падрыхтаваліся да яе ўсе ўдзельнікі выхаваўча-адукацыйнага працэсу.
   Змест адукацыі дзяцей у летні перыяд рэалізуецца ў партнерскай дзейнасці дарослага з выхаванцамі, якая прадугледжвае:

  • уключанасць педагога ў дзейнасць нараўні з дзецьмі;
  • добраахвотнае далучэнне дзяцей да дзейнасці (без псіхічнага і дысцыплінарнага прымусу);
  • свабодныя зносіны і перамяшчэнне дзяцей падчас дзейнасці;
  • адкрытае часовае завяршэнне дзейнасці (кожны дзейнічае ў сваім тэмпе);
  • інтэграцыю мастацка-эстэтычнай і фізкультурна-аздараўленчай дзейнасці з іншымі відамі дзіцячай дзейнасці (пазнавальнай практычнай, зносінамі, гульнявой, працоўнай і інш).

   У перыяд летняга аздараўлення прыярытэтным з'яўляецца арганізацыя дзейнасці дзяцей фізкультурна-аздараўленчай і мастацка-эстэтычнай накіраванасці, якая ажыццяўляецца ў спецыяльна арганізаваных формах, рэгламентаваных тыпавым вучэбным планам дашкольнай адукацыі, па адпаведных адукацыйных абласцях ("Фізічная культура", "Мастацтва") і нерэгламентаванай дзейнасці выхаванцаў, якая ўключае:

  • самастойную дзейнасць ва ўмовах створанай педагагічнымі работнікамі прадметна-развіццёвай адукацыйнага асяроддзя, якая забяспечвае кожнаму дзіцяці магчымасць выбраць дзейнасць па інтарэсах і якая дазваляе яму ўзаемадзейнічаць з аднагодкамі або дзейнічаць індывідуальна;
  • арганізаваную педагагічным работнікам дзейнасць дзяцей, накіраваную на вырашэнне адукацыйных задач.

Летам мы праводзім

 Фізкультурна-аздараўленчую работу, якая ўключае:

  • ранішнюю гімнастыку;
  • рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні на прагулцы;
  • фізкультурныя забавы, фізкультурныя святы, дні здароўя;
  • самастойную рухальную дзейнасць;
  • гартаванне натуральнымі прыроднымі фактарамі (паветра, ваду, рассеяныя прамяні сонца).

   У летні перыяд ствараюцца спрыяльныя ўмовы для рухальнай актыўнасці дзяцей і ўзмацнення аздараўленчага ўздзеяння фізічных практыкаванняў. Усе кампаненты фізкультурна-аздараўленчай работы праводзяцца штодня на паветры.
     Мастацка-эстэтычную працу:

  • выяўленчую дзейнасць (маляванне, лепка, аплікацыя, канструяванне, дзіцячы дызайн);
  • музычную дзейнасць выхаванцаў;
  • азнаямленне з творамі мастацкай літаратуры і фальклору.

З мэтай стварэння эмацыйнага камфорту дзяцей у летні аздараўленчы перыяд мы арганізуем:

  • уключэнне выяўленчай дзейнасці ў дзіцячыя святы;
  • правядзенне забаў, якія ўключаюць эксперыментаванне дзяцей з выяўленчымі і прыроднымі матэрыяламі, садзейнічаюць замацаванню ўяўленняў аб відах, жанрах мастацтва, сродкі мастацкай выразнасці, конкурсаў з рознымі намінацыямі;
  • арганізацыя творчых майстэрняў, займальных гульняў, гульняў з пяском.

У летні аздараўленчы перыяд пры арганізацыі музычнай дзейнасці выхаванцаў мы праводзім:

  • музычна-дыдактычныя гульни і заданни, музычныя віктарыны;
  • уключэнне ў адукацыйны працэс музычных твораў, якія ўвасабляюць  «летнія» вобразы (А. Вівальдзі, П. І. Чайкоўскага і інш.);
  • сольнае і калектыўнае музіцыраванне;
  • самастойную музычную дзейнасць дзяцей (выкананне песень і танцаў, арганізацыя сюжэтна-ралявых гульняў з "музычнымі" сюжэтамі).

  Педагогі максімальна прадумваюць працу летам для аздараўлення дашкольнікаў. Усе мерапрыемствы стараемся зрабіць больш цікавымі, разнастайнымі, карыснымі, бяспечнымі, якія добра ўплываюць на эмацыйны стан і здароўе нашых дзетак!

ЭКСКУРСІІ І ПАХОДЫ

Летнія месяцы вельмі спрыяльныя для арганізацыі пешаходных шпацыраў, экскурсій, прагулак па маршруце (найпросты турызм). Турыстычныя паходы таксама - дзейсны сродак прыцягнення бацькоў да ўдзелу ў разнастайных формах спартыўна-аздараўленчай работы, якая праводзіцца з дзецьмі.

Мэта экскурсій і паходаў - аздараўленне дзіцяці і ўзбагачэнне новымі ўражаннямі (назіранні за прыродай, за працай дарослых у розныя перыяды лета). Прагулкі па маршруце і экскурсіі праводзяцца адзін - два разы (у старэйшых групах - да трох) у тыдзень. Увесь паход па часе роўны працягласці прагулкі (паводле рэжыму). Працягласць экскурсій або паход-прогулка для дзяцей старэйшага дашкольнага ўзросту не павінна перавышаць 30-40 хвілін у адзін канец. Даўжыня шляху старэйшых дзяцей складае не больш за 1,5 - 2км ў адзін канец, для дзяцей сярэдняга ўзросту не далей чым 1,5км.

Асаблівасці арганізацыі харчавання і пітнога рэжыму ў летні аздараўленчы перыяд

У летні аздараўленчы перыяд важна забяспечыць сістэму мер, накіраваную на якасць арганізацыі рацыянальнага, збалансаванага харчавання, які забяспечвае арганізм дзіцяці усімі неабходнымі яму харчовымі рэчывамі (вавёркамі, тлушчамі, вугляводамі, вітамінамі, мінеральнымі солямі) і энергіяй. Для забеспячэння бяспекі харчавання выхаванцаў ва ўмовах функцыянавання розных формаў арганізацыі дашкольнай адукацыі неабходна надаваць увагу не толькі якасці прадуктаў, якія паступаюць на харчаблок, але і умовам, тэрмінах іх захоўвання, захаванню патрабаванняў да тэхналогіі падрыхтоўкі гатовых страў, тэрмінах прыдатнасці і ўмоў захоўвання гатовых страў.

Прыкладныя двухтыднёвыя рацыёны павінны распрацоўвацца з улікам сезоннасці. У летні перыяд перавагу аддаецца свежым гародніне, садавіне, сокам. У мэтах прафілактыкі недастатковасці вітамінаў і мінеральных рэчываў ва ўстановах дашкольнай адукацыі штодня праводзіцца С-вітамінізацыя дзённага або сутачнага рацыёну (супаў або напояў) з разліку колькасці аскарбінавай кіслаты на порцыю паводле ўсталяваных Нормаў харчавання. З-вітамінізацыя дзённага або сутачнага рацыёну праводзіцца медыцынскім работнікам або iншай упаўнаважанай асобай (шэф-повар, повар) у парадку, вызначаным патрабаваннямі прававых актаў. З-вітамінізацыя узвараў праводзіцца пасля іх астуджэння да тэмпературы +12 ° C - +15 ° C, перад раздачай ежы.

Пры З-вітамінізацыі кісялёў аскарбінавую кіслату ўводзяць у крухмальную муку. У выпадку атрымання дзецьмі полівітамінных або вітамінна-мінеральных комплексаў С-вітамінізацыя дзённага або сутачнага рацыёну не праводзіцца, калі ўтрыманне вітаміна С у дадзеных комплексах забяспечвае не менш за 80% сутачнай патрэбнасці ў ім выхаванца. Падагрэў С-вітамінізаваных страў не дапускаецца.

Для арганізацыі якаснага рацыянальнага харчавання выхаванцаў неабходна: забяспечыць энергетычную каштоўнасць сутачных рацыёнаў харчавання, адпаведных энерготрат дзяцей; максімальна разнастаіць і збалансаваць рацыён па ўсіх замяняльныя і незаменным харчовым фактараў, уключаючы вавёркі і амінакіслоты, харчовыя тлушчы і тоўстыя кіслоты, вітаміны, мінеральныя солі і мікраэлементы, а таксама мінорных кампаненты ежы (флавоноіды, нуклеатыдаў і інш.); выкарыстоўваць тэхналагічную і кулінарную апрацоўку прадуктаў і страў, якая забяспечвае іх высокія смакавыя якасці і захаванасць зыходнай харчовай каштоўнасці; ўлічваць індывідуальныя асаблівасці выхаванцаў (у тым ліку непераноснасць імі асобных прадуктаў і страў); забяспечыць санітарна-гігіенічную бяспеку харчавання (захаванне адпаведных санітарных патрабаванняў да стану харчаблока, пастаўляецца прадуктам харчавання, іх транспартоўцы, захоўванні, прыгатаванні, раздачы страў і інш.).

У летні час асаблівую ўвагу неабходна надаць арганізацыі пітнога рэжыму, т. я. у сьпёку патрэба ў вадкасці ў дзіцяці істотна павялічваецца. Для арганізацыі пітнога рэжыму выхаванцаў выкарыстоўваецца негазаванай пітная вада прамысловай вытворчасці, фасаваная ў ёмістасці, або кіпячоная, якая захоўваецца не больш за 6 гадзін. Пітная вада павінна быць даступная дзіцяці на працягу ўсяго часу яго знаходжання ва ўстанове дашкольнай адукацыі. Пітная вада выносіцца на вуліцу, разліваецца ў аднаразовы посуд ці посуд індывідуальнага карыстання па просьбе дзяцей.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.